Tegnap kitakarítottam a szokásos módon az autót. Késő délután elmentem a velencei tóra, és szórakoztam kicsit az új objektívvel amit Angliából hoztam. Hát igen 2x-ezővel már ez egy 300mm-es objektív lett, de sajnos a 2x-ezőn erősen látható a kromatikus aberráció. :S Na mindegy, akkor is 300mm-el már lehet szépen makrózni. Utánaállítottam manuálisan a képstabilizátort, és csináltam pár jó képet. Semmi értelme nem volt az egésznek, csak szórakozásból lődöztem. Ez egy manuális objektív, szóval mindent kézzel kellett belőni, de nem baj, legalább gyakoroltam. Végülis ez egy jó nap volt. :)

UPDATE(2:33AM): Igen, végül sikerült ráhekkelni az új NaviGuide térképet a Garmin nüvi 350-esre. :D Igazából a történet úgy kezdődik, hogy kezembe nyomták a készüléket, hogy "rossz, nem fog műholdjelet". Hát jólvan, meg is találtam a hibát kb 3 perc alatt. :D Annyi volt a gond, hogy a gép valamiért updatelni akarta a sirf star III-as vevő firmware-ét, és ezzel blokkolta azt. Egy kis web updater megoldotta(ráflashelt egy újabb firmware.t), de akkor már nem is én lennék, ha nem akartam volna egyből a térképet is frissíteni. ;) Először is valami ősrégi európa van hozzá, meg a magyar NaviGuide valami ősi verziója. Ez két külön fájlt. A magyar térképet ő gmapsupp.img-nek kezeli(lásd alul a táblázatot), az európát a gmapprom.img-nek. Leszedtem az új magyar térképet (5.2) a hivatalos honlapról, aktiváltam egy szériaszámmal, majd feltöltöttem a PNA belső storage területére. Jó eddig szép és jó, liszenc hiba, nincsen aktiválva. Több sem kellett, elővettem JetMouse hírhedt garmin unlock kód generátorát(maga a Garmin kérte meg a srácot, hogy távolítsa el mindenhonnan, mert felnyomta a teljes Garmin cég térképkódolási eljárását, és mindent lehet aktiválni simán. :) ), majd megkerestem a gép device id-jét. Legeneráltam a kódot, megcsináltam a pna garmin könyvtárában a gmapsupp.unl fájlt (kézi felülbírálása a liszenckódnak), és láss csodát, a térkép hibátlanul aktiválódott, és élesedett. :) Kitaláltam, hogy lecserélem a másik térképet is, amit a gmapsupp2.unl fájl-al aktiváltam, mint másodlagos liszenc. :) Úgy adom vissza a gazdájának, hogy nem csak a hibát hárítottam el, hanem naprakész térképeket is kap. :)

Álljon itt emlékeztetőül:

A lehetséges IMG verziók:

  • gmapbmap.img - alaptérkép
  • gmapprom.img - előre töltött térkép
  • gmapprom1.img - előre töltött második térkép (USA, csak az a gép kezeli, amire rá lett töltve)
  • gmapoem.img - OEM gyártók adatai (pl. BMW, Honda, ..., csak az a gép kezeli, amire rá lett töltve)
  • gmaptz.img - időzóna térképadatok az automatikusan beálló modellekhez
  • gmapsupp.img - külön feltöltött térkép
  • gmapsup2.img - külön feltöltött térkép (kevés gép kezeli)

A bejegyzés trackback címe:

https://napiszivasok.blog.hu/api/trackback/id/tr261295848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása